سینی پذیرایی چوبی لوکس باکس

                                                 

یکی از وسایل ضروری که برای پذیرایی هر چه بهتر از مهمان ها لازم است سینی پذیرایی لوکس است. سینی­ ها انواع مختلفی دارنداگرشما ازجمله افرادی هستید که از عناصر الهام گرفته از طبیعت لذت میبرید و دوست دارید سبک زندگیتان با طبیعت عجین شود می توانید سینی چوبی را به عنوان سینی آشپزخانه و سرو برای مهمانی هایتان انتخاب کنید . طرح های سینی های چوبی به دلیل طبیعی بودن آن ها طرفداران زیادی دارد و تقریبا می توان گفت که ظاهر آنها برای همه جذاب است، همچنین این نکته مثبت را باید در نظر بگیرید که رنگ و مدل این سینی ها با گذر زمان و تغییر مد روز، از چشم نخواهد افتاد. حمل کردن چای و نوشیدنی در مهمانی ها یا حتی خوردن صبحانه در تخت خواب با وجود این سینی های چوبی لوکس بسیار لذت بخش خواهد بود.

لوازم چوبی منزل هم می توانند به صورت روزمره مورد استفاده قرار بگیرند و یا جنبه ی تزئینی و زیبایی داشته باشند.

👈تاریخچه استفاده از  چوب و سینی چوبی

طبق اطلاعات به دست آمده توسط باستان شناسان نشان داده شده که در حدود 4200 سال قبل از میلاد مسیح ایرانیان از چوب  درختان برای ساخت خانه های چوبی و تهیه سرپناهی برای خود و نیز لوازم خانه استفاده می کردند.

طبق اکتشافاتی دیگر که در شهر شوش رخ داد باستان شناسان متوجه شدند که در حدود 3000 سال پیش از میلاد مسیح ایرانیان ساکن در این مناطق از چوب برای ساخت نردبان و وسایل ساختمانی ، وسایل خانه استفاده می کردند.

باستان شناسان طبق تحقیقاتی که انجام داده اند دریافته اند که در دوران هخامنشی استفاده ازچوب برای ساخت ابزار جنگی بسیار رواج داشته است. نیزه های مورد استفاده در جنگ های این دوران با استفاده از چوب تهیه شده بود همچنین ارابه هایی که برای جنگ راهی می کردند در میانه آن برج چوبی قرار داشته که تیراندازان در آن مستقر می شدند. در همین دوره علاوه بر ابزار آلات جنگی از چوب در زمینه معماری و ساخت ابزار آلات کشاورزی استفاده می شد، گاو آهن چوبی به جا مانده از دوران هخامنشی یعنی حدودا 400 سال پیش از میلاد مسیح گویای این حقیقت است.

یکی از نکاتی که در هنگام تهیه ظروف چوبی و این که چگونه یک سینی مزه چوبی ساده و شیک درست کنیم ؟  باید در نظر گرفته شود جنس چوب است. هر وسیله ی چوبی با توجه به کاربردی که دارد به چوب هایی با جنس خاص نیاز دارد و با شناخت این چوب ها و مواردی که قابلیت کاربرد دارند، می توانید با دقت و در اختیار داشتن اطلاعات بیشتری کالای مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

ظرف چوبی و  از گذشته تا به امروز در آشپزخانه‌های ما حضور دارند. از ظروف چوبی مورد استفاده می‌توان به کاسه چوبی، بشقاب چوبی، سینی چوبی و  سینی مزه چوبی استخری و شناور لوکس و … اشاره کرد. سرو سالاد در داخل یک کاسه چوبی زیبا، مطمئناً برای شما و مهمانانتان لذت‌بخش خواهد بود. اولین نکته در مورد استفاده از ظروف چوبی، حس طبیعی بودن و لذت در دست گرفتن یک وسیله ۱۰۰ درصد طبیعی و زنده است!

                                                  

به واسطه علاقه عموم مردم به استفاده از ظروف چوبی و سنتی، رستوران‌های سنتی و حتی فست فود های مدرن هم از ظرف چوبی استفاده می‌کنند تا مشتریان حس بهتری در زمان میل کردن غذا داشته باشند. با توجه به تولید و استفاده گسترده از ظرف چوبی سؤالاتی در ذهن هر فرد کنجکاوی نقش می‌بندد. سؤال‌های اصلی این‌ها هستند که آیا ظروف چوبی مناسب سرو غذا هستند؟ معایب و مزایا ظرف چوبی چیست؟ رنگ مناسب ظرف چوبی چیست؟ و سؤالاتی دیگری که شاید تابه‌حال به آن فکر نکرده‌ایم و یا اینکه پاسخی برای آن نداشته ‌ایم. با ما در ادامه همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

خانه ها، رستوران ها و اماکن مختلف از این ظروف برای خود و میهمانان استفاده می کنند.

ماده ی چوب از دیرباز ، مورد استفاده قرار می گرفته است . حتی در فیلم ها و عکس های بسیار قدیمی ردپای ظروف چوبی را به وضوح می توان دید .با توجه به تنوع بالای چوب در طرح و رنگ و قیمت ، شما کمتر کسی را خواهید دید که از ملزومات و سازه های چوبی لذت نبرد .سینی سرو چوبی و  قیمت سینی چوبی خام دست ساز جدید و پذیرایی – فروشگاه لوکس باکس را می توان بسیار متنوع ، طراحی کرد . 

👈راه های افزایش طول عمر ظروف چوبی :

سینی های چوبی لوکس ،امروزه کاربردهای بیشتر نسبت به گذشته دارند . علاوه بر کاربردهای قبلی ، سینی سرو چوبی امروزه کاربرد تزیینی و دکوراتیو نیز پیدا کرده اند .گاهی برای سرو فست فود ، یا پیش غذاها و یا حتی به عنوان وسیله ی تزئینی برای قرار دادن شمع و گل مورد استفاده قرار می گیرد .

                                                                                                                                                                                 

ایده های مصرف مختلفی برای سینی های چوبی وجود دارد . گاهی کنار کانتر آشپزخانه و روی میز جلو مبلی قرار می دهند و گاهی به عنوان وسیله ی دکوری و تزئینی ، بر روی میز شام و کنسول ورودی منزل جای می دهند .قرار دادن سینی چوبی و خرید جدیدترین مدل های سینی پذیرایی چوبی و فانتزی گرد و مستطیل  در کنار روشویی و قرار دادن ملزومات آرایشی درون آن نیز ایده ی زیبایی است .

مزایای خرید سینی چوبی لوکس باکس

  • - مناسب دکوراسیون های مدرن

  • - امکان خرید حضوری و اینترنتی

  • - تحویل در کمترین زمان ممکن

  • - تضمین اصالت کالا

  • - کیفیت بسیار بالای مواد اولیه

  • - امکان رقابت با نمونه های مشابه خارجی

بدون شک سینی پذیرایی و  خرید اینترنتی و آنلاین انواع سینی چوبی پذیرایی یکی از پر کاربرد ترین ظروف موجود در هر خانه ای به شمار می رود. شما می توانید با استفاده از این سینی ها انواع غذا ها و نوشیدنی ها را به میز پذیرایی منتقل نمایید، و یا با استفاده از آن ها می توانید ظروفی با تعداد بالا نظیر فنجان ها و لیوان ها را مرتب نمایید. علاوه بر آن یک سینی پذیرایی رنگارنگ و تمیز می تواند نقش مهمی در دکوراسیون آشپزخانه شما ایفا نماید.

بسیاری از شما همیشه با این سوال مواجه بوده اید که “بهترین سینی پذیرایی کدام است؟

برای پاسخگویی به این سوال ابتدا لازم است بدانید که انتخاب سایز، طرح و ظاهر سینی های پذیرایی تا حدود زیادی به سبک و سیاق پذیرایی شما بستگی دارد.

                                        

👈انتخاب جنس سینی پذیرایی:

سینی های فلزی برای سرو غذاها و نوشیدنی ها بسیار مناسب هستند. زیرا این نوع سینی ها از زیبایی و درخشندگی طبیعی برخوردار هستند و علاوه بر مقاومت و دوام بالا، تمیز کردن آن ها بسیار آسان می باشد. همین ویژگی ها را می توان برای سینی های ملامینی بر شمرد با این تفاوت کرد جنس ملامین ممکن است به مرور زمان و در اثر شست و شوی مکرر رنگ شاداب خود را از دست داده و مات شود. در موردسینی چوبی ,  سینی چوبی سنتی و مدرن (لوکس و ارزان قیمت ) می توان گفت که بهترین کاربرد آن در مرتب سازی و حمل و نقل اشیایی نظیر مجلات و … می باشد. علاوه بر آن قرار دادن سینی چوبی روی میز می تواند زیبایی چشم نوازی را به محیط القا نماید. سینی های حصیری نیز درست مثل جنس چوبی قابل استفاده در دکوراسیون و حمل و نقل اشیاء می باشند، اما باید به یاد داشته باشید که در تولید این نوع سینی ها از حصیر های خام استفاده شده است بنابراین مایعات و رطوبت باعث افت کیفیت و از بین رفتن آن ها می شوند و حتی در مواردی چسبندگی ناخوشایندی برای آن ها به وجود می آورند.

انواع سینی ها به خصوص سینی های چوبی و 10 مدل بهترین سینی مزه فینگر فود چوبی مدرن و کلاسیک  با سطحی صیقلی بسیار پر کاربرد تر از سایر محصولات هستند. زیرا سطح صیقلی و روکش شیشه ای مانند آن ها مقاومت قابل قبولی را در برابر مایعات و لکه های غذا به نمایش می گذارد. از سوی دیگر تمیز کردن این نوع سینی ها نیز کاری بسیار آسان است و تنها کافیست روی سطح آن ها را با  دستمال تمیز نمایید. هر چند که سینی های روکش دار و صیقلی با قیمتی گران تر به فروش می رسند، اما اگر به دنبال جنسی هستید که برای سالیان متمالی مورد استفاده قرار دهید، چشم پوشی از این اختلاف قیمت ناچیز عملی هوشمندانه خواهد بود.

👈آیا دسته و لبه های سینی مهم است؟

سینی های سرو  پذیرایی با لبه هایی بلند (بلند تر از ۵ سانتی متر) بسیار کاربردی هستند و می توانند از تکان خوردن و سرازیر شدن لیوان های نوشیدنی جلوگیری کرده و سایر ظروف را در جای خود ثابت نگاه دارند. سینی های دسته دار نیز به همین صورت از یک امتیاز مثبت برخوردار هستند. حمل سینی های دسته دار بسیار آسان تر از سینی های فاقد دسته می باشد. اکثر سینی های پذیرایی دارای دسته های برش داده شده هستند، به این معنی که حفره ای در لبه ی برآمده ی آن ها ایجاد شده است. علی رغم اینکه استحکام این گونه دسته ها تضمین شده است، اما گاهی اوقات باعث بریده شدن دست شما می شوند. برای مقابله با این مشکل می توانید از دسته های حصیری و فلزی که در دو طرف سینی پذیرایی نصب شده اند ، استفاده نمایید. این گونه دسته ها نه تنها از استحکام کافی برخوردار هستند، بلکه کوچک ترین صدمه ای به دست های شما نخواهند زد.

👈انواع سینی پذیرایی چوبی لوکس   :

  • - سینی دسته دار این سینی ها همانطور که از نامشان مشخص است، برای جا به جایی راحت دارای دسته هستند، دسته هایی مستحکم دارد. وجود دسته در سینی زیبایی آن را دو چندان می کند.

  • - سینی بدون دستهچوبی  : منظور از سینی های بدون دسته، سینی هایی است که در قسمت های کناری سینی دو فضای باز وجود دارد و شما هنگام استفاده انگشتان خود را درون آنها قرار می دهید. بانوان معمولا به خرید سینی های دسته دار تمایل بیشتری نشان می دهند و دلیل آن استحکام بالای این مدل است.

👈نکات مهم و کاربردی که هنگام خرید سینی پذیرایی باید به آن ها توجه کنید:

  • قیمت سینی های موجود در بازار معمولا خیلی بالا نیست و هر کسی متناسب با بودجه و نیازش می تواند سینی مدنظر خود را خریداری نماید. ارزان یا گران بودن هر کدام از سینی ها به جنس آن ها بستگی دارد.

  • توجه به جنس سینی از جمله نکات مهم دیگر هنگام خرید سینی است. جنس هایی که در بازار موجود است از فلز، چوب، پلاستیک، ملامین، رزین و… ساخته شده اند.

  • سعی کنید به دنبال خرید سینی با دسته های بلند باشید چون ظروف درون آن لیز نمی خورند و حمل آن راحت تر خواهد بود.

  • خانم ها معمولا به دنبال زیبایی ظاهر وسایلی هستند که خریداری می کنند. پس سعی کنید سینی زیبایی را بخرید تا علاوه بر کاربرد، جنبه تزیینی هم داشته باشد.

  • سعی کنید سینی انتخابی شما دارای طرح و شکل های زیبا باشد، تا توجه مهمان ها را به خود جلب کند و استفاده از آن برای خود فرد هم جذاب باشد.

  • اگر سینی انتخابی شما دارای سطح صاف، صیقلی و براقی باشد، زیبایی آن چند برابر خواهد شد.

  • قبل از استفاده از سینی، اگر دارای دسته است، از محکم بودن دسته های آن مطمئن شوید.

  • اندازه سینی را بر اساس نیازتان انتخاب کنید، اگر خانواده پرجمعیتی هستید، به سراغ خرید سینی بزرگ بروید. اگر هم جمعیت زیادی ندارید، سینی های کوچک هم پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

  • اگرشما ازجمله افرادی هستید که از عناصر الهام گرفته از طبیعت لذت می برید و دوست دارید سبک زندگیتان با طبیعت عجین شود می توانید سینی چوبی را به عنوان سینی آشپزخانه انتخاب کنید .حمل کردن چای و نوشیدنی در مهمانی ها یا حتی خوردن صبحانه در تخت خواب با وجود این سینی بسیار لذت بخش خواهد بود.

  • طراحی سنتی سینی

طراحی سنتی در سینی اصطلاحی برای توصیف نقش آفرینی در حوزه فرهنگ آریایی و ایرانی می باشد که به دلیل خصوصیات معنایی خود از سایر فرهنگ ها متمایز می شود. ازاین رو طرح های سنتی مشتمل بر طرح ها و نگاره هایی که نمایانگر فرهنگ و آداب و رسوم و سنت های رایج در جامعه می باشد.

                                                                                                                                                                                                        

نگهداری سینی چوبی

جهت نگهداری سینی چوبی و افزایش عمر آن هیچ گاه نباید آن را در نقاط گرم وخشک منزل قرار دهید و همچنین جهت تمیز کردن آن از یک دستمال مرطوب استفاده کنید . سعی کنید در تمیزکردن این وسیله چوبی دقت لازم را به عمل بیاورید در غیراین صورت بهترین محیط را برای زندگی حشرات فراهم می نمایید.

لوکس باکس به عنوان تنها تولید کننده باکس های چوبی در کشور ، اقدام به تولید و طراحی سینی های چوبی لوکس کرده است . سینی چوبی با داشتن جنسی از چوب طبیعی درجه یک ،سینی بسیار مقاوم و مستحکم در برابر هر گونه شکستگی و یا افتادن از ارتفاع هستند. چوب طبیعی ،یکی از مفیدترین موادی است که ما در اختیار داریم. چوب محکم است اما می‌توان به سادگی آن را برید و به شکل‌های مختلف درآورد. بخش عمدهٔ چوب از تنهٔ درخت‌ها بدست می‌آید.

چوب یکی از قدیمی‌ترین و ابتدایی‌ترین مصالح ساختمانی موجود در طبیعت است که بشر در طول تاریخ از آن بهره برده‌ است. چوب تنها مصالح ساختمانی است که از منبع قابل تجدید بدست و ضمن داشتن استحکام و مقاومت بالا ، بسیار زیبا می باشد. چوب به عنوان یک متریال کاملا طبیعی و مقاوم ، ضمن زیبایی و جذابیتی که دارد ، موجب افزایش دوام و ماندگاری این سینی های چوبی پذیرایی شده است. چوب خود به عنوان یک ماده کاملا طبیعی ،ضمن زیبایی که دارد ، با محیط هم سازگار و در برابر ضربه و وزن بالا بسیار مقاوم می باشد.

یکی از نکات بسیار مهمی که در طراحی و تولید سینی های چوبی پذیرایی لوکس باکس به آن توجه شده است ، حمل آسان و بی دغدغه این سینی های چوبی و آموزش تزیین سینی چوبی مزه مخصوص شب یلدا به واسطه تعبیه دسته هایی مستحکم به شکل هلالی و صاف در طرفین سینی است که مقاوم بوده و خطر شکستن ندارد. ازطرفی دیگر دیواره هایی نسبتا بلند با ارتفاع مناسب در کناره های سینی های پذیرایی لوکس باکس  ، موجب شده تا از ریختن و لغزیدن لیوان ها در حین حرکت جلوگیری شود. یکی دیگر از مزیت های این سینی های چوبی ، شکل مستطیلی و کاربردی بودن آنها با ظرفیت مناسب در سایز های بزرگ و متوسط  با گنجایش 6 تا 8 عدد و یا 4 تا 6 عدد لیوان است . استفاده از مواد عایق کننده و براق کننده در ساختار سینی های پذیرایی چوبی لوکس باکس ضمن محافظت سینی در مقابل رطوبت و آب ، جلادهندگی و زیبایی این سینی ها را دو چندان و بر کیفیت آنها افزوده است . علاوه بر تمامی این نکاتی که گفته شد ، استفاده از طرح های چاپی از کاشی های مختلف با رنگ های زیبا و سبکی سنتی و یا حک شدن طرحی زیبا از درختان در قسمت کف سینی ، جذابیت و زیبایی این سینی ها را در کنار بافت طبیعی چوب و به رنگ گردویی روشن تکمیل کرده است . بهترین گزینه برای حمل فنجان یا استکان چای ، سینی های چوبی است و همان طور که می دانید سینی چای باید از وزن سبکی برخوردار باشد تا بدون درد سر بتوان فنجان های پر از چای یا قهوه را روی آن قرار و به میز پذیرایی انتقال داد. که سینی های چوبی چای لوکس باکس این ویژگی را نیز دارند.  بنابراین با انتخاب ظروف وسایل پذیرایی خوب و لوکس به مهمانان خود نشان دهید که برایتان قابل احترام هستند چرا که مهمان نوازی از اصیل ترین فرهنگ ما ایرانیان است. البته ما با ارائه  10ایده جدید تزیین سینی مزه و فینگر فود برای تولد و مهمانینیز سع یکرده ایم تا شما عزیزان را در این جهت کمک و راهنمایی نماییم. 

جهت دیدن نمونه های بیشتر وارد وب سایت فروشگاه اینترنتی لوکس باکس شده ، و بر روی لینک های زیر کلیک نمایید و برای خرید سینی مورد نظر را در وب سایت ما ، سینی مورد نظر خود را به سبد خرید خود اضافه کرده و مراحل خرید را طی نمایید تا سفارش شما ثبت و ارسال شود. 

👈سینی چوبی سنتی پذیرایی طرح کاشی لوکس باکس کد LBL 571

👈سینی پذیرایی چوبی لوکس باکس کد LBL 503

👈سینی پذیرایی چوبی لوکس باکس کد LB 501

 

yes و در پایان ...

شایان به ذکر است که علاوه بر این مدل سینی های چوبی و پذیرایی لوکس باکس ، به دلیل تنوع بالای محصولات ، می خواهیم شما را با انواع سینی های مزه چوبی لوکس باکس و آموزش تهیه و دیزاین سینی مزه تنقلات و پذیرایی لوکس ،آشنا نماییم ، جهت مشاهده این سینی های مزه و  ، ،  ،کافی است بر روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید تا به صفحه مورد نظر منتقل شوید.