آموزش تزیین سینی چوبی مزه مخصوص شب یلدا

معمولا با فرارسیدن روزهای پایانی پاییز ، زمزمه یلدا و صدای شادمانی به گوش می رسد. شب یلدا یکی از مهم ترین جشن های باستانی ما ایرانیان است که مردم ما هر ساله سعی می کنند ، آن را به بهترین شکل ممکن برگزار نمایند. شب یلدا فقط یک جشن نیست ، بلکه به ما می آموزد که حتی یک شب طولانی ، سرد و تاریک هم صبح می شود و لحظات سیاه تا ابد پایدار نمی مانند، بدین جهت باید از لحظه لحظه زندگی برای با هم بودن استفاده کرد و لذت برد . به همین دلیل است که اکثر افراد سعی می کنند این شب به یاد ماندنی را در کنار عزیزان خود به بهترین شکل ممکن ، برگزار کنند و خاطره ای خوش را به یادگار بگذارند.

                                                 

😇در همین راستا است که ما در این مقاله می خواهیم شما را با انواع سینی مزه لوکس برای شب یلدا و طرز تهیه سینی مزه مخصوص این شب آشنا نماییم ، پس تا انتها با ما همراه شوید :

  1. تاریخچه‌ ی شب یلدا

  2. آداب و رسوم و چیدن سفره شب یلدا

  3. چه چیزی برای شب یلدا لازم است؟ (خوراکی های شب یلدا )

  4. سینی مزه شب یلدا

  5. 7 ایده هیجان انگیزو لوکس برای سفره های شب یلدا

  6. طرز تهیه و تزیین 4 پیش غذا و دسر اصلی برای سینی مزه شب یلدا

  7. تهیه سینی یلدای عروس به روشی ساده و کم هزینه

  8. خرید و قیمت سینی مزه چوبی ارزان و لوکس

🤔تاریخچه‌ ی شب یلدا

شب یلدا بلند ترین و طولانی ترین شب سال است که مردم سرزمین ما ایران ، هرساله این شب را به دور هم نشینی و گفت و گو اختصاص می دهند .

یلدا یک واژه سریانی و به معنی زایش و تولد است . سریانی زبانی است که در میان مسیحیان بسیار رایج بوده است . ابوریحان بیرونی شب یلدا را با نام میلاد اکبر ، یاد می کند و آن را میلاد خورشید دانسته است. تاریخچه‌ ی شب یلدا به گذشته‌های بسیار دور بر‌می‌گردد، اما قدمت دقیقش مشخص نیست. برخی باستان‌شناسان، تاریخ شب یلدا را هفت هزار ساله می‌دانند.

🤔آداب و رسوم و چیدن سفره شب یلدا

آداب و رسوم شب یلدا در طول زمان تغییر چندانی نکرده است. بدین شرح که

آتش

آتش در گذشته نماد خورشید بوده است و برپا کردن آتش به دلیل پاسداشت خورشید انجام می شده است . از طرف دیگر برخی نیز معتقدند که آتش را برای برطرف کردن نحسی اهریمن و تاریکی ، روشن می کردند. در قدیم ، به دور کرسی می نشستند و در گذشته های بسیار دور ، به دور آتش جمع می شدند که امروزه بخاری جایگزین آن شده است .

قصه‌خوانی در شب یلدا

قصه خوانی در شب یلدا نوعی شعر خوانی و داستان خوانی است که امروزه نیز خانواده ها به دور یکدیگر جمع می شوند و بزرگ تر ها و افراد پیر تر برای همه قصه تعریف می کنند ، نظیر قصه های کوچک و غیر واقعی که قهرمان آن داستان ها ، جانوران ، دیوان و پریان هستند و آن را برای سرگرمی و خوشایند کردن کودکان می گویند . البته شایان به ذکر است که قصه خوانی در هر استان و نقطه ای از کشور ، با توجه به فرهنگ آن شهر رواج بیشتری دارد . مثلا آذربایجانی‌ها قصه حسین کرد شبستری می‌خوانند و خراسانی‌ها بیشتر از داستان‌های شاهنامه،  داستان سرایی می‌کنند.

 فال حافظ در شب یلدا

معمولا در شب‌ های یلدا ، بزرگ فامیل به دیوان حافظ تفالی می‌زند. گرفتن فال حافظ شب یلدا به این ترتیب است که مخاطب فال ، نیت کرده و بزرگ مجلس این جمله یا شبیه به این را می‌گوید: «ای حافظ شیرازی، تو کاشف هر رازی، من طالب یک فالم، بر من نظر اندازی»

شاهنامه خوانی

جزء جدایی‌ناپذیر دیگر شب یلدا، شاهنامه‌خوانی است. این رسم از دیرباز در ایران رایج بوده است . جذابیت شاهنامه‌خوانی به شیوه‌ی نقالی چند برابر می‌شود.

یلدا گردی در میان بومیان

یکی از کارهای خوب برای هیجان انگیزها و افراد ، گشت‌ وگذار در میان اقوام مختلف و مشاهده رسوم مختلف در میان اقوام بومی داخلی و خارجی است. هر قبیله‌ ای مثل بختیاری و قشقایی در ایران و یا اقوام تاجیک فلسفه و سبک و سیاقی خاص را در پشت یلدای طولانی خود دارند.

                                                  

🤔چه چیزی برای شب یلدا لازم است؟ (خوراکی های شب یلدا)

همه ما شب یلدا را به طولانی بودن، میوه های خوش رنگ و لعاب، تنقلات خوشمزه و دورهمی های خانوادگی اش می شناسیم و تدارک برای چنین شب به یاد ماندنی یکی از سرگرم کننده ترین برنامه ریزی های دنیا است.یکی از شیرین ترین قسمت های شب یلدا از باستان تا به امروز ، خوراکی های شب یلدا است به طوری که هر خوراکی در این شب طولانی ، نماد و فلسفه خاص خود را دارد ، بدین شرح که :

  1. هندوانه

هندوانه نماد گرمای تابستان و حرارت است و باور افراد بر این بوده است که اگر مقداری هندوانه در شب یلدا خورده شود ، در سراسر زمستان ، سرما و بیماری بر شما غلبه نخواهد کرد. در واقع هندوانه یکی از مهم ترین میوه های شب یلدا است که جایگاه خاصی را در سفره های شب یلدا دارد.

  1. انار

انار در سفره های شب یلدا نماد شادی و زایش است که  رنگ قرمز آن را ، نشانه خورشید می دانند. انار میوه ای است که از قدیم از آن به عنوان میوه خون ساز یاد می شود . این میوه پاییزی جزء مفیدترین خوردنی ها محسوب می شود و به عنوان میوه بهشتی شهرت پیدا کرده است، از جمله خواص انار می توان به تقویت سیستم ایمنی، کاهش قند و فشار خون، سلامت قلب، درمان کم خونی و ...اشاره کرد.

  1. کدو حلوایی

یکی از خوراکی های بسیار خوشمزه با طعم شیرین است که با داشتن رنگ نارنجی ، رنگ و ظاهری زیبا را به سفرره های یلدا می بخشد و از جمله فواید آن می توان به سلامت کبد، تقویت بینایی، پیشگیری از سرماخوردگی، سلامت قلب و درمان روماتیسم مفصلی اشاره کرد. از آن جا که کدو حلوایی از نمادهای مخصوص هالووین در فرهنگ نیز می باشد، برخی خانواده ها هنگام تزیین آن از ایده های جشن هالووین نیز استفاده می کنند.

  1. لبو

لبو یا چغندر قرمز ، یکی دیگر از خوراکی های خوشمزه در این شب است که در سال های اخیر به سفره های یلدا اضافه شده و به صورت پخته و داغ میل می شود. از جمله خواص لبو می توان به کاهش فشار خون، سلامت قلب، پیشگیری و درمان سرماخوردگی، پیشگیری از پوکی استخوان اشاره کرد.

  1. سایر میوه ها

علاوه بر موارد ذکر شده، ممکن است میوه های فصل پاییز و زمستان مانند خرمالو، پرتقال، نارنگی، سیب، کیوی و ازگیل نیز خودنمایی کنند که همگی برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی در فصل سرما بسیار مفید هستند.

  1. آجیل شب یلدا

ترکیبات آجیل شب یلدا با سایر آجیل ها متفاوت است. ترکیبات آجیل شب یلدا شامل مغز گردو، پسته،مغز فندوق،بادام ،بادام هندی،کشمش سبز،مویز،برگه،انجیر، توت خشک می باشد.

                                                  

🤔سینی مزه شب یلدا

اگر به فکر برگزاری جشن شب یلدا به شکلی متفاوت ، اقتصادی و لوکس هستید، باید در انتخاب ظروف خود نیز دقت کنید. برای شب یلدا بهتر است، ظروف انتخابی نیز طرح یلدایی و خاصی را داشته باشند. یکی از وسایل پذیرایی کارآمد در این شب زمستانی طولانی، سینی چوبی مزه است. یک سینی با طرح و شکل مختلف در هر ابعادی که متناسب با نیاز شما است و می توانید یک میکس زیبا و ترکیبی از انواع شیرینی ها و کوکی های مخصوص ، میوه ها ، آجیل و مغز ها را در کنار هم با چیدمانی خاص و زیبا  برای تعداد نفرات بالا داشته باشید که برای این ایده ناب و لوکس ، پیشنهاد ما به شما عزیزان انواع سینی های مزه چوبی ساده و شیک لوکس باکس است .

🤔7 ایده هیجان انگیزو لوکس برای سفره های شب یلدا

در این بخش از مقاله می خواهیم شما را با چند ایده ناب برای بهتر برگزار کردن این شب سرد،آشنا نماییم ، پس با ما همراه شوید:

  • ایده سفره شب یلدا با کرسی
  • تزیین سفره شب یلدا با حافظ
  • تزیین سفره شب یلدا با رومیزی قرمز و کار شده
  • تزیین میوه سفره شب یلدا با انواع گل های رنگی و زیبا
  • سفره شب یلدا با غذاهای ایرانی و یا سینی مزه فینگر فود
  • تزیین سفره شب یلدا با انواع دسرو ژله های رنگی و زیبا
  • تزیین سفره شب یلدا با انارهایی با برش های زیبا با طرح های مختلف و خاص
  • تزیین سفره شب یلدا با جدید ترین تخته سرو چوبی دست ساز شیک و ارزان

🤔تزیین 4 پیش غذا و دسر مهم برای سینی مزه شب یلدا

yesدسر اناری برای شب یلدا

  •                                                                                
  • - برای شروع ابتدا قالب دسر را با کمک برس و روغن کاور می‌کنیم.
  • - جوری که تمام قسمت‌های ظرف چرب بشود، این کاررا برای این انجام می‌دهیم تا موقع جدا کردن دسر از قالب دچار مشکل نشویم و ژله به‌راحتی از ظرف جدا بشود.
  • - ژله آلورا را با یک لیوان آب جوش به‌خوبی به‌هم می‌زنیم تا دانه‌های ژله کاملاً در آب حل شوند و به محلول شیشه‌ای و شفافی تبدیل شوند.
  • - بعد از این که مطمئن شدید دانه‌های ژله کاملاً در آب حل شد، نصف لیوان آب سرد را به محلول اضافه می‌کنیم.
  • - در این قسمت انارهای دانه‌شده را به مخلوط اضافه می‌کنیم. کمی به‌هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. مواد را به‌آرامی درون قالب می‌ریزیم و آن را در یخچال می‌گذاریم. یک ساعت زمان می‌دهیم تا ژله کاملاً شکل جامد به خود بگیرد.                   
  •  yesتزیین پشمک شب یلدا
  •                                                                              

- اول بدن آدم برفی را شبیه دایره‌ای در وسط ظرف شکل می‌دهیم.

- سپس برای سر آدم برفی دایره‌ای با شعاع کمتر روی بدن درست می‌کنیم و با دست سطح آن را فشار می‌دهیم تا یک دست شود.

- توجه داشته باشید تثبیت شکل‌دهی در هر مرحله با فشار سطحی روی پشمک انجام می‌شود.

- حالا با استفاده از شکلات چیپسی و آبنبات‌های رنگی اجزای صورت را کامل ‌کنید.

- بخش زیادی از موفقیت در درست‌کردن یک فرم زیبا ، به سلیقه شما در ترکیب رنگ‌ها برمی‌گردد.

yes باسلوق با گردو

  •                                                                  

                                                  

برای درست کردن باسلوق نشاسته گندم رو داخل ظرفی بریزید و یک لیوان آب سرد را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا حل و رقیق بشود. مخلوط نشاسته و آب را کنار بذارید و اجازه بدهید حدود ده دقیقه بماند.

  • - داخل قابلمه ای یک لیوان آب بریزید. (یک لیوان آب دوم) و جوهر لیمو را اضافه کنید.
  • -  شکر را به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار بدهید.
  • - تا شروع به جوشیدن کند و دانه‌های شکر کاملا حل بشود و داخل آب دیده نشود.
  • - اما نیازی نیست که به قوام برسد،  همین که ذرات شکر حل شد کافی است ، بعد مخلوط آب و نشاسته را اضافه کنید.
  • - مخلوط مورد نظر را به حدی هم می زنید که گوله گوله نشود و بوی خامی نشاسته گرفته شود .
  • - وقتی مواد کاملا غلیظ شد، وانیل را اضافه کنید و هم بزنید و بعد کره را به مواد اضافه کنید.
  • - و هم بزنید تا آب بشود و با مواد کاملا مخلوط بشود و در آخر گلاب رو اضافه کنید.
  • - وقتی مایه باسلوق آماده شد آن را داخل قیف با ماسوره ساده بریزید و اگر ماسوره ساده ندارید، داخل قیف بدون ماسوره بریزید و داخل ظرف گودی پودر نارگیل ریخته و آن را به شکل های مورد نظر قالب بزنید.
  • yesتزیین آجیل شب یلدا
  •                                                                             

آجیل شب یلدا را می‌توان به شیوه‌های مختلفی تزیین کرد. که ما در این قسمت چند ایده ساده و ارزان را به شما معرفی خواهیم نمود تا نشانگر حسن سلیقه شما بانوان عزیز باشد:

  • تزیین آجیل یلدا در تنگ و جام
  • تزیین آجیل شب یلدا در سینی چوبی لوکس باکس
  • تزیین آجیل شب یلدا در جعبه های آجیل و خشکبار چوبی لوکس
  • تزیین آجیل یلدا در باکس های شیشه ای لوکس

                                                  

🤔تهیه سینی یلدای عروس به روشی ساده و کم هزینه

حتماً می دانید که اگر نوعروس و دامادی در جمع خانواده حضور داشته باشد ، آن ‌وقت جشن شب یلدا کمی متفاوت ‌تر برگزار خواهد شد.در شب یلدا رسم است هدایایی برای عروس خانم ها ببرند. آداب و رسوم هر منطقه متفاوت است. اما آن چه بیشتر رواج دارد کیک تزیین شده، تکه‌ ای طلا، دسته گل، لباس زمستانی به همراه شیرینی و هندوانه تزیین شده و سبدی از میوه ‌های رنگارنگ و جعبه آجیل چوبی تزیین شده و مقداری آجیل و شکلات و سینی مزه چوبی لوکس و شیک است که نشان از حسن سلیقه شما و میزان اهمیتی است که برای طرف مقابلتان قائل شده اید. نظیر :

نمونه جعبه آجیل

👈جعبه آجیل خشکبار ترمه چوبی لوکس باکس کد LB051

ابعاد : 6 * 22.5 * 32.5

وزن : 1000 الی 1500 گرم انواع خشکبار

جنس : ام دی اف با پوشش ترمه فیروزه ای رنگ

یراق آلات : فلزی

رنگ : گردویی روشن

کاربرد : مناسب برای پذیرایی ،کادو و بسته بندی آجیل و خشکبار

نمونه جعبه شیرینی

👈جعبه هدیه کادو شیرینی چوبی لوکس باکس کد LB702

ابعاد : 8 * 25 * 34

ظرفیت : 1.5 کیلوگرم انواع شرینی و شکلات

جنس : ام دی اف

یراق آلات : چوبی

رنگ : قهوه ای روشن

کاربرد : مناسب برای پذیرایی ،کادو تولد و بسته بندی انواع شرینی ، کیک و خشکبار

👈سینی سرو و پذیرایی چوبی آجیل و خشکبار لوکس باکس کدLB400

ابعاد : 4.5 * 33 * 33

ظرفیت : 600 الی 1000 گرم انواع تنقلات و خشکبار

جنس : چوب راش

یراق آلات : ندارد

رنگ : گردویی روشن

کاربرد : جهت پذیرایی در منزل ، محیط های کاری ، کافی شاپ ها ، هتل ها و ...

و سخن پایانی ...

🤔خرید و قیمت سینی مزه چوبی ارزان و لوکس

حال ما در این قسمت از مقاله می خواهیم شما را با خرید انواع سینی های چوبی مزه برای شب یلدا با هزینه ای مناسب و اقتصادی اما به شیوه ای لوکس و جدید آشنا نماییم که می توانید سینی مورد نظر را با توجه به سلیقه و نیاز خود به طور مستقیم از تولید کننده آن ، یعنی فروشگاه آنلاین و اینترنتی لوکس باکس ، تهیه نمایید و از خرید خود لذت ببرید . برای مشاهده نمونه جعبه و سینی های چوبی لوکس باکس ، کافی است بر روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید تا به صفحه مورد نظر منتقل شوید و هر آن چه را که نیاز دارید را به سبد خرید خود اضافه نمایید.

و سخن پایانی ...

لوکس باکس علاوه بر طراحی و تولید انواع سینی چوبی مزه و پذیرایی با عرضه و ارائه انواع سینی چای چوبی و سینی شناور استخری و ضد آب ، این امکان را برای شما مشتریان عزیز فراهم نموده است تا بتوانید با اطمینان خاطر نیاز خود را مرتفع نمایید و بر حسب سلیقه خود یک خرید ارزان و اینترنتی را تجربه نمایید.  امیدوار هستیم که مطالب ارائه شده مورد پسندتان واقع شده باشد.