دمنوش و جعبه های دمنوش پذیرایی چوبی لوکس باکس

                                                  

🧐 تاریخچه دمنوش

دمنوش‌ها و جوشانده‌های گیاهی، نوشیدنی‌هایی هستند که اغلب افراد، نوشیدن آنها را زمان‌هایی مناسب حالشان می‌دانند که بیماری خاصی دارند و از دردی رنج می‌برند یا استرس و اضطراب و تنش روحی، آرام و قرارشان را گرفته است. از این گذشته، اغلب دمنوش‌ها را می‌توان مانند چای به صورت روزانه صرف کرد.

دمنوش ها از ریختن میوه های خشک، گل ها، ادویه جات یا گیاهان درون آب جوشیده تهیه می شوند. این بدان معنی است که دمنوش ها می توانند طعم و مزه های متنوعی را به خود اختصاص دهند و جایگزین وسوسه کننده ای برای نوشیدنی های قندی یا آب ایجاد کنند.

علاوه بر خوشمزه بودن، بعضی از دمنوش ها دارای خواص تقویت کننده سلامتی هستند.

در حقیقت، دمنوش ها صدها سال به عنوان داروهای طبیعی برای انواع بیماری ها استفاده شده اند.

جالب است که، علم مدرن شروع به یافتن شواهدی در حمایت از برخی از کاربردهای سنتی دمنوش ها، و همچنین برخی موارد جدید کرده است.

                                                  

🧐 چرا دمنوش ؟

از جمله کاربردهای فراوانی که امروزه از انواع گیاه ها می شود ، مصرف آن ها به شکل دمنوش است ؛ تا بحال فکر کرده اید چرا به مصرف دمنوش تاکید می شود ؟ سلولز اولین ساختاری است که در دیواره ی سلولی گیاهان یافت می شود ، با شکسته شدن سلولز و استفاده از مواد درونی گیاهان علاوه بر تقویت و کمک به دستگاه گوارش می توان به تسریع روند هضم و جذب موادغذایی امیدوار بود ؛ اما متاسفانه آنزیم هضم سلولز تنها در معده ی نشخوارکنندگان و موریانه ها یافت می شود و بدن انسان قادر به هضم سلولز نبوده در نتیجه آن را بدون کوچکترین تغییری دفع می کند ! به همین منظور برای شکستن بافت سلولز نیاز به یک حلال ( مانند آب ) داریم و همین امر ما را بر آن می دارد که برای رفع یک سری نیازهای طبی بدن و نتیجه گرفتن در بهبود امراض یا پیشگیری از آن ها از دمنوش استفاده کنیم .

🧐 انواع دمنوش

دمنوشها به سه دسته جوشانده، خیسانده، دم کرده تقسیم می‌شوند:

👈جوشانده:

برای آماده کردن جوشانده باید بین ۱۰ تا ۴۰ گرم از گیاهان مورد نظر را در یک لیتر آب به موت یک شب بخیسانید و سپس آن را بجوشانید تا زمانی که یک چهارم از آب باقی بماند، جوشانده یک روش بسیار قدیمی است و بیشتر به منظور مقاصد درمانی استفاده می‌شود.

👈خیسانده:

طرز تهیه این دمنوش هایی که در دسته خیسانده هستند این است که دیگر از گرما استفاده نمی‌کنیم.۱۰ الی ۲۰ گرم از گیاهی که مد نظرمان است را در ۲۵۰ میلی لیتر آب گرم مخلوط می‌کنیم و به مدت ۱۲ ساعت اجازه می‌دهیم خیسانده شود و بعد از آن تفاله ها را جدا می‌کنیم و این مایع همان دمنوش خیسانده شده مورد نظر است.

👈دم کرده:

در روش دم کرده فقط گیاه را در آب جوشانده و دیگر نیازی نیست که آب آن تبخیر شود.  روش دم کردنی یکی از رایج ترین روشها است و اکثرا به خصوص در کافه ها و کافی شاپ ها از این روش برای درست کردن دمنوش استفاده می کنند.

در ادامه، مطالبی درباره‌ی تعدادی از دمنوش های گیاهی را برای‌تان گردآوری کرده‌ایم که امتحان کردن‌شان خالی از لطف نیست.

                                                   

🧐 آیا دمنوش سرطان زا است ؟

پاسخ منفی است ؛ در چند درصد موارد که استفاده مکرر از دمنوش علت بروز سرطان شناخته شده است ، علت داغ مصرف کردن این نوشیدنی می باشد که می تواند توسط هر مایع داغ دیگری مانند چای ، شیر و نیز ایجاد شود ؛ معمولا با گذشت 15 تا 20 دقیقه برای آماده شدن دمنوش ، مایع به حرارت دلخواه می رسد اما برای بالابردن درصد اطمینان هرگز دمنوش را داغ مصرف نکنید ، این نکته در خصوص هر نوشیدنی گرم دیگری صدق می کند .

ارزش غذایی دمنوش گیاهی

مهم نیست که چه نوع دمنوش گیاهی را نوش جان می‌کنید، همه آن‌ها ارزش غذایی بالایی دارند. در ادامه، ارزش غذایی 1 لیوان (100 گرم) دمنوش گیاهی را بررسی می‌کنیم.

لیست مواد مغذی موجود در 100 گرم یا یک لیوان دمنوش گیاهی:

- دارای چربی اشباع شده تا 0.005 گرم است که تقریبا 0٪ محسوب می‌شود.

- دارای چربی اشباع نشده و چربی تک غیر اشباع تا 0.012 و 0.002 گرم است.

- میزان کلسترول موجود در دمنوش 0 میلی‌گرم است که 0٪ محسوب می‌شود.

- سدیم و پتاسیم موجود در دمنوش یسیار کم است.

- فاقد فیبر رژیمی و قند است.

- حاوی ویتامین‌های A و C است.

🧐 انواع دمنوش‌ها و طریقه‌ مصرف صحیح آن‌ها

چای سبز (سرد و خشک): این چای ابتدا در کشور چین مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه در بسیاری از کشورها طرفداران زیادی پیدا کرده است. از مهم‌ترین دلایلی که سبب شد این نوع چای با استقبال گسترده‌ای مواجه شود تأثیری بود که بر اضافه‌ وزن داشت؛ بسیاری از پزشکان طب سنتی بی‌ضررترین راه برای درمان اضافه ‌وزن را نوشیدن چای سبز معرفی کرده‌اند. بهترین زمان خوردن دمنوش‌ لاغری به‌ منظور کاهش وزن دو ساعت پس از صرف وعده‌های اصلی غذاست.

                                                       

                                                   

👈بابونه (طبیعت گرم و خشک): بابونه از آن دست گیاهانی است که از گذشته‌های دور برای مصارف مختلف دارویی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بابونه جزء پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی است که علاوه بر کاربردهای درمانی خود می‌تواند به‌ خوبی به‌ جای چای سیاه و به شکل روزانه مورد استفاده قرار گیرد. تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به پاک‌سازی کبد و عملکرد بهتر آن، مسکنی بی‌نظیر برای سردرد، میگرن، دندان‌درد و دردهای عصبی، رفع اختلالات یائسگی، رفع گرفتگی‌های عضلانی، بهبود کمردرد و دردهای ناشی از روماتیسم از مهم‌ترین خواصی است که دم‌کرده بابونه برای بدن دارد.

👈اسطوخودوس (طبیعت گرم و خشک): چای اسطوخودوس از دمنوش‌های پرکاربردی است که برای رفع خستگی‌های روزانه، بدخوابی‌ها و کسب آرامش مورد استفاده قرار می‌گیرد. دمنوش اسطوخودوس درمانگری بی‌نظیر برای رفع مشکلات تنفسی، آسم و برونشیت است؛ دمای بدن را تنظیم کرده و بهترین درمان گیاهی برای پایین آوردن تب شناخته می‌شود. نوشیدن دمنوش اسطوخودوس به طرز شگفت‌آوری جای زخم و بریدگی‌ها را بهبود می‌بخشد. بهترین زمان خوردن دمنوش اسطوخودوس، شب و قبل از خواب توصیه ‌شده زیرا این گیاه بسیار آرام‌بخش است.

👈زنجبیل (طبیعت گرم و خشک): اگر در طول روز دائماً خسته و بی‌انرژی هستید و یا دل‌آشوبه دارید، دمنوش زنجبیل همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید. این دمنوش ضدالتهاب بوده و هضم غذا را آسان می‌کند؛ دمنوش زنجبیل همچنین در درمان سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه‌های شدید مؤثر است.

👈دارچین (طبیعت گرم و خشک): دارچین یکی از ادویه‌های محبوب ایرانیان است و بیشتر افراد به‌ خوبی با خواص آن آشنا هستند. تاریخ طب سنتی نشان می‌دهد؛ ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح نیز از دارچین استفاده می‌شد، امروزه نیز بیشتر افراد به دمنوش دارچین علاقه‌مند هستند. دمنوش این گیاه تأثیرات فراوانی بر اندام‌های داخلی دارد؛ بنابراین بهترین زمان خوردن دمنوش دارچین یک ساعت بعد از غذا است تا بتواند تأثیر لازم را بر روی اندام‌های داخلی چون معده داشته باشد.

👈آویشن (طبیعت معتدل): آویشن از گیاهان دارویی و پراستفاده در طب سنتی است؛ دمنوش آن برای درمان سرماخوردگی بسیار مؤثر است و این نوشیدنش در فصل پاییز و زمستان بیشتر مصرف می‌شود.

🧐 دمنوش هایی که معجزه می کنند!

۱- مریم گلی

اگر سینوزیت خواب شبانه تان را مختل کرده یا سرما خورده اید، مریم گلی نجاتتان می دهد!                                                                       

مریم گلی منبعی غنی از ویتامین های A ،C و B است. با مصرف روزانه پنجاه گرم مریم گلی دیگر نیازی به منبع دیگری برای تامین ویتامین A ندارید! همچنین صد گرم از برگ این گیاه چیزی حدود پنجاه درصد ویتامین C مورد نیاز روزانه یک فرد بالغ را تامین می کند.

۲- دمنوش بابونه

بابونه دشمن سرسخت زخم و تورم است!

دمنوش زنجبیل

هیچ مشکلی حریف زنجبیل نمی شود!

دمنوش گل گاو زبان

تقریبا کسی نیست که از تاثیر عجیب گل گاو زبان بی اطلاع باشد!

گیاه گل گاو زبان یکی از پر مصرف ترین و معروف ترین دمنوش ها در فرهنگ ماست. گل گاو زبان را به خواص آرام بخشش می شناسیم و از آن برای تقویت اعصاب استفاده می کنیم. این گیاه منبع غنی آنتی اکسیدان و ویتامین های A و B است.

دمنوش بهار نارنج

با افسردگی خداحافظی کنید!

دمنوش بهار نارنج یکی از دمنوش های پر طرفدار است که برای خواب راحت و درمان افسردگی به وفور توصیه شده است. بهار نارنج طعمی مطبوع و بویی اغواکننده دارد. طعم این دمنوش چند پله از سایر دمنوش ها و جوشانده ها بهتر است و بسیاری آن را فقط برای طعمش می نوشند.

                                                  

🧐 دمنوش های گیاهی در ماه رمضان

روزه داران در فصل گرما دچار کم آبی بدن می شوند ، آب بدن مهمترین عاملی است که می تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد .

کارشناسان تغذیه با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به روزه داران توصیه می کنند ، نوشیدنی های مخصوص ماه رمضان را مصرف کنند .

خاکشیر ، اسطخودوس ، به لیمو ، گل بنفشه ، گل گاو زبان و هزاران گیاه دارویی دیگر که در کشورمان تعدادشان به 8 هزار نوع می رسد که حدود 55 درصد این گیاهان می توانند پتانسیل های دارویی داشته باشند .

گیاهانی که از آنها می توان استفاده های متنوعی کرد . به عنوان مثال در همین ماه مبارک رمضان می توان به صورت دم نوش از آنها برای رفع نیاز بدن استفاده کرد .

برای رفع عطش و تشنگی می توان تخم شربتی و خاکشیر را به نسبت مساوی مخلوط کرده و دو ساعت مانده به افطار در آب گرم خیسانده و مقداری آبلیموی طبیعی و گلاب به آن اضافه کرده و میتوان آن را با عسل شیرین کرد البته برای افرادی که قند خون ندارند ، ولی افرادی که قند خون دارند این نوشیدنی را بدون شیرین کردن باید مصرف کنند .

برای رفع کم آبی و غلظت خون دانه خارمریم ، دانه اسفرزه ، مقداری گشنیز و تباشیر قلم را با هم مخلوط کرده و به صورت چای یا دمنوش تهیه کرده و بعد از خوردن سحری مصرف شود .

از آن جا که مصرف دمنوش ها در بین افراد امروزه بسیار رایج شده است پس چه بهتر که با ظرفی مناسب برای نگهداری آنها مصرف روزانه انواع دمنوش ها را برای خود و مهمانان خود آسان و در عین حال کاربردی و زیبا نماییم . شرکت تولیدی لوس باکس به عنوان تنها تولید کننده انواع جعبه های چوبی در دسته بندی مختلف نظیر : جعبه های آجیل و خشکبار ، پذیرایی و دمنوش ، کادویی و نفیس اقدام به تولید و ارائه جعبه های بسیار با کیفیت همراه با متریال با درجه یک نموده است تا همواره دغدغه و نیاز مشتریان خود را رفع نموده و رضایت آنها را جلب نماید. در ادامه قصد داریم تا شما عزیزان را بیشتر با انواع جعبه های دمنوش آشنا کنیم :

🧐جعبه های دمنوش

این جعبه ها با هدف نظم دادن به بسته های دمنوش، چای کیسه‌ای یا انواع نوشیدنی های پودری  طراحی و ساخته شد .  جعبه پذیرایی دمنوش چوبی ارائه شده از لوکس باکس  ، در طرح و ابعاد مختلف ضمن زیبایی که به میز پذیرایی شما عزیزان می بخشند بسیار کاربردی بوده و قطعا حسن سلیقه و میزبانی آسانی را برای شما عزیزان به همراه خواهند داشت .

جنس جعبه های دمنوش و پذیرایی لوکس باکس

                                                   

از انجا که لوکس باکس همواره به دنبال کسب رضایت مشتریان خود می باشد با استفاده از متریال درجه یک سعی نموده تا ضمن ارائه جعبه های دمنوش چوبی مرغوب و با کیفیت ، نظر و رضایت مشتریان خود را نیز جلب نماید .

🧐 جنس این جعبه های چوبی پذیرایی دمنوش از دو جنس متفاوت می باشد :

دسته ای از جنس ام دی اف بسیار مقاوم با روکش چوب و ضخامت مناسب و دسته ای دیگر از جنس چوب طبیعی به عنوان یک متریال کاملا طبیعی و مقاوم ضمن کیفیت بسیاربالا ، نمادی از طبیعت می باشد و هر دو دسته جعبه با داشتن جنسی بسیار مقاوم و نشکن ،در برابر هرگونه ضربه و وزن بالا، بسیار مقاوم هستند و در عین حال  زیبایی خاصی را به میز پذیرایی شما عزیزان می بخشند . مانند :

👈جعبه دمنوش پذیرایی چای کیسه ای تی بگ چوبی لوکس باکس کد LB106-M1 مدل کشو دار

👈جعبه نفیس دمنوش پذیرایی تی بگ لوکس باکس کد LB120-B

 

طراحی داخلی

طراحی داخلی جعبه های چوبی دمنوش پذیرایی لوکس باکس ، به گونه ای است که قسمت داخلی جعبه به وسیله پارتیشن بندی های مجزا و ضخامت مناسب منظور نگهداری انواع دمنوش های گیاهی ، چای کیسه ای و تی بگ و با اتصال به بدنه جعبه ضمن جداسازی محتویات داخلی جعبه ، با ظرفیت های مختلف ، نظم و چیدمان خاصی را به انواع نوشیدنی ها و دمنوش ها می بخشد . در طراحی داخلی جعبه های دمنوش پذیرایی برش های هلالی شکل جهت استفاده آسان تر شما عزیزان از محتویات داخلی تعبیه و طراحی شده است .همچنین با دوبل کار شدن درب جعبه استحکام و زیبایی این باکس های چوبی دوچندان شده است .

   

                                                   

ظاهر جعبه های دمنوش گیاهی چای کیسه ای بسیار متنوع و در طرح و ابعاد مختلف طراحی و تولید شده است و برخی جعبه ها با داشتن طرحی سنتی کلاسیک با پوششی از ترمه به عنوان ، نوعی پارچه گران‌بهای بافته‌شده از الیاف بسیار لطیف است که از صنایع دستی نساجی نفیس ایران می‌باشد و با داشتن نقش‌های منحنی مانند بته جقه و گل‌های شاه‌عباسی در رنگ‌های مختلف زیبایی خاصی را به این باکس های چوبی بخشیده است .

🧐دیگر متریال استفاده شده در جعبه های دمنوش چوبی لوکس 

در طراحی و تولید جدیدترین مدل های تی بگ چوبی ارزان و شیک ، از قفل و لولاهای فلزی و پوشش کریستال  استفاده شده است. پوشش کریستال ، نوعی ورقه پلاستیکی نشکن و شفاف ضمن ایجاد جلوه ای شکیل از محتویات داخلی جعبه ، از ورود گرد و خاک محیط به داخل جلوگیری کرده و زیبایی و جذابیت این باکس پذیرایی دمنوش لوکس  ، را دو چندان کرده است  که با وجود این درپوش های کریستالی و شفاف ، ماندگاری و تازگی مواد داخلی حفظ و افزایش می یابد یراق آلات فلزی از نوع قفل کلونی و لولاهای فلزی علاوه بر ظاهری کلاسیک ، سبب سهولت در باز و بسته نمودن درب جعبه شده است و بر کیفیت این جعبه های چوبی بخشیده است .

yesسخن پایانی ...

با انتخاب جعبه پذیرایی علاوه بر این که از خواص گیاهان و لذت نوشیدن دمنوش ها بهره می برید ، به زیبایی دکور خانه و یا محل کار خود کمک کرده اید . به این صورت که جعبه های دمنوش تی بگ پذیرایی چوبی لوکس باکس با قرار دادن تنقلات و چای ها در خود ، به زیبایی و منظم شدن میز پذیرایی کمک می کنند. شما عزیزان می توانید با خرید این جعبه های پذیرایی چای کیسه ای دمنوش از فروشگاه اینترنتی لوکس باکس  ، پذیرایی متفاوتی را از مهمانان خود داشته باشید و دکوراسیون روی میز پذیرایی خود را در منزل یا محل کارتان نظم و سرو سامان ببخشید.