طریقه ساخت و طراحی قوطی های مقوایی لوکس باکس

قوطی های مقوایی از جمله بسته بندی های پر استفاده ای در صنایع مختلف هستند که در ساختار و مدل های مختلفی تولید شده اند، طریقه ساخت و طراحی قوطی مقوایی بر اساس محصولات و سبک برند ها، نوع نیاز آنها می باشد، در واقع هر قوطی با در نظر داشتن اصول و روندی مشخص با استفاده از متریالی مانند مقوا مرحله به مرحله ساخته میشود که درصورت اختصاصی بودن آنها صفر تا صد طراحی و ساخت با توجه به نیاز مشتریان طی میشود.

معمولا هر قوطی مقوایی در ابعاد مشخصی مورد استفاده قرار میگیرد که در روند ساخت نیز این ابعاد مد نظر است و با دقت به اینکه چه مقدار و ابعادی از محصول در قوطی مقوایی بسته بندی میشود، در طراحی هر قوطی نیز مشخصات محصول، سلیقه ها، نیاز بازار و سبک برند است که بر اساس آنها طراحی ها انجام میشود.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید که به مفاهیمی از جمله ؛ طریقه ساخت و نحوه طراحی قوطی مقوایی، بررسی قوطی مقوایی لوکس باکس، خدمات لوکس باکس در خصوص ساخت قوطی مقوایی، خواهیم پرداخت و در خصوص هر مورد نیز توضیحات جامعی را به شما عزیزان ارائه میدهیم.

قوطی مقوایی لوکس باکس

ما در این مقاله به مفاهیمی پرداختیم که شامل :

طریقه ساخت قوطی های مقوایی

نحوه طراحی قوطی های مقوایی

بررسی قوطی مقوایی لوکس باکس

خدمات لوکس باکس در خصوص ساخت قوطی مقوایی 

 

 

طریقه ساخت قوطی های مقوایی :

 

طریقه ساخت قوطی های مقوایی با توجه به ساختار و ابعاد مشخص و همچنین نوع محصولات و نیاز مشتریان و مشاغل متفاوت بوده و بر اساس این موارد هر قوطی مقوایی طریقه ساخت متفاوتی دارد. قوطی مقوایی ها معمولا در مدل ها و اندازه های مختلفی برای هر مقدار از محصولات تولید و ساخته میشوند که این فرآیند با به کارگیری تجهیزات، مواد اولیه طی میشود.

در ابتدای ساخت قوطی مقوایی، متریال برای هر قسمت از قوطی مقوایی انتخاب میشود، به طوریکه اگر قوطی مقوایی درب پاستیکی پیچی یا شفاف باشد، از پلاستیک در ساخت درب آن استفاده میشود، همچنین قوطی مقوایی درب فلزی و ایزی اپن نیز نوع دیگر از قوطی می باشد که درب آن از فلز ساخته شده است.

متریال مورد نیاز برای ساخته قوطی های مقوایی در مدل های مختلف شامل : مقوا، کاغذ متالایز و سفید، فلز و پلاستیک برای درب، انواع روکش ها و... می باشد که هر مقدار از این متریال برای ابعاد مشخصی از قوطی مورد استفاده قرار میگیرد.

مواد اولیه مانند مقوا پس از تعیین ابعاد توسط دستگاها، برش زنی میشوند که این برش ها به شکل لوله رول میشوند، به گونه ای که بدنه قوطی مقوایی ساخته و آماده میشود.

طریقه ساخت هر یک از قوطی ها به این صورت است که پس از برش و ساخت بدنه، نوبت به ساخت درب و کف می رسد که در این مرحله از متریال مشخصی استفاده شده که ساخت قسمت کلی قوطی مقوایی تکمیل شود، به طوریکه این مدل بسته بندی ها بعد از ساخت بدنه با توجه به الگوی ساخت و طراحی انجام شده به صورت اصولی ساخته و آماده سازی میشوند.

قوطی مقوایی، که به عنوان جعبه‌های کارتنی نیز شناخته می‌شوند، به طور گسترده برای بسته‌بندی و حمل و نقل محصولات مختلف استفاده می‌شوند.

آنها از لایه‌هایی از کاغذ مقوایی ساخته شده‌اند که چندین لایه هستند که به هم چسبانده می‌شوند تا یک ساختار قوی و مقاوم داشته باشند. در ادامه توضیح مراحل تولید یک جعبه کاغذی را به شما ارائه می‌دهیم :

1.مواد اولیه :

ماده اولیه اصلی برای قوطی های مقوایی، کارتن است. به طور خاص، این شامل استفاده از کاغذ مقوا بازیافتی یا خمیر تازه است که برای ساخت یک قوطی مقوایی اختصاصی و با کیفیت از خمیر تازه به دست آمده از چوب استفاده میشود.

 

2.لایه بندی :

اولین مرحله در ساخته قوطی مقوایی ، شکل دهی به کاغذ مقوا است. این فرایند شامل : کارتن مقوایی از غلتک ها میگذرند و در این مرحله لایه های قوطی مقوایی شکل میگیرند که بسیار مقاوم هستند. کاغذ مقوا معمولاً از دو یا سه لایه تشکیل شده است.

 

3. چسباندن لایه ها :

پس از مشخص شدن متریال و مقوا، آنها را در چندین لایه به هم میچسبانند.لایه خارجی یک کاغذ صاف است که سطح بیرونی قوطی مقوایی است. در این مرحله از بهترین مواد برای مقاومت قوطی مقوایی استفاده میشود.

 

4. برش و شکل دهی :

پس از فرآیند چسباندن لایه ها ، ورقه‌های کاغذی به اندازه مورد نیاز برش می‌خورند، ماشین‌های برش دقیق برای برش ورقه‌ها در چندین اندازه از جمله بدنه، کف و درب است. علاوه بر برش، شکل دهی به بدنه قوطی مقوایی به صورت یک لوله به صورت دقیق از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

 

5. چاپ و درج :

بسته به نیازها و نوع محصولات، قوطی های مقوایی میتوانند با نشان تجاری، اطلاعات محصول یا طرح‌های تزئینی چاپ شوند. این مرحله ممکن است شامل استفاده از تکنیک‌های چاپ با تجهیزات به روز باشد. علاوه بر این، اگر طراحی جعبه نیاز به شکل‌ها یا پنجره‌های خاص داشته باشد مانند قوطی مقوایی ویترین دار، از برش اختصاصی برای ایجاد و ساخت شکل دقیق استفاده میشود.

 

۷. کنترل کیفیت ساخت :

پس از چاپ بر بروی قوطی های مقوایی ، آنها مورد بررسی کنترل کیفیت قرار می‌گیرند تا ابعاد مناسب، ساختار سالم و دقت چاپ را بررسی کنند. هر جعبه نامناسب حذف می‌شود. جعبه‌های سالم و باکیفیت سپس بسته‌بندی شده، مرتب شده و برای بسته‌بندی و حمل و نقل به مقصد مورد نظر در تیراژ مشخص ارسال میشود.

برای کسب اطلاع از تولید بهترین قوطی مقوایی با کیفیت برای هدیه میتوانید به مقاله : تولید بهترین و با کیفیت ترین قوطی مقوایی گلدار در رنگ های زیبا برای هدیه مراجعه فرمایید.

قوطی مقوایی استوانه ای لوکس باکس

نحوه طراحی قوطی های مقوایی :

 

نحوه طراحی قوطی های مقوایی به این صورت است که با مشخص شده نیاز مشتریان و برند و نوع محصولات، قوطی ها در رنگبندی ها، ابعاد، ظاهر و دیزاین مشخصی طراحی میشوند که هر طراحی نیز مرحله به مرحله از صفر تا صد با توجه به اطلاعات دریافتی مربوط به کالا ها انجام میشود.

طراحی هر قوطی به این صورت است که اگر این بسته بندی برای تبلیغات مورد استفاده قرار گیرید، روند طراحی نیز در این راستا قرار میگیرد، به طوریکه تمرکز بر این است که دیزاین قوطی بسیار منحصربفرد و مناسبذ برند باشند و ویژگی محصولات را توصیف نماید، در واقع دیزاین و شکل ظاهری قوطی مقوایی نشان دهنده کیفیت و اصالت کالا است و باید به صورت اصولی این فرآیند نیز انجام شود.

در طراحی قوطی، یکپارچگی ساختار این بسته بندی و کیفیت آن از مهم ترین موارد است که باید به آن دقت نمود، چراکه هر قوطی مقوایی باید کیفیت یکسان و بالایی برای هر برند و مشاغلی داشته باشد.

قوطی مقوایی معمولا بر اساس هویت برند و ویژگی های محصولات طراحی میشود طریقه طراحی هر مدل قوطی نیز متفاوت می باشد، به طوریکه قوطی های مقوایی در مدل های مختلفی طراحی شده اند و طراحی انجام شده نیز برای هر سبک و سلیقه ای متفاوت است.

به عنوان مثال قوطی مقوایی تلسکوپی نمونه ای از طراحی می باشد که از ترکیب دو لوله خارجی و داخلی طراحی شده است که با استفاده از لیبل ها، رویه های متنوع به عنوان یک پوشش میتوان درب و بدنه را هماهنگ نمود.

همچنین قوطی های مقوایی؛ ایزی اپن، درب نمک پاشی، قلکی، درب پیچی پلاستیکی، ویترین دار و... نمونه های مختلف طراحی است که هر کدام نیز در ابعاد مشخص با توجه به محصولات طراحی میشوند.

لازم به ذکر است که طراحی هر قوطی بر اساس درخواست کسب و کار ها و مشاغل، به صورت اختصاصی برای هر کالا انجام میشود و ابعاد و ترغیب مشتریان به خرید و جذب آنها از جمله مواردی است که در طراحی مد نظر قرار میگیرد.

قوطی مقوایی لوکس باکس

بررسی قوطی مقوایی لوکس باکس :

 

قوطی مقوایی لوکس باکس در مدل ویترین دار یا همان پنجره دار توسط لوکس باکس طراحی و ساخته شده است که مناسب بسته بندی انواع تنقلات، آجیل و خشکبار و انواع دیگر محصولات می باشد، این مدل قوطی در واقع نمونه از با کیفیت ترین بسته بندی است که با استفاده از طلق شفاف یک ویترین جهت نمایش محصولات بدون باز نمودن بسته بندی استفاده شده است.

قوطی مقوایی لوکس باکس با استفاده از رویه سلفون مات با یووی موضعی، رنگبندی سرمه ای طلایی، مشکی طلایی با درب پلاستیکی ساخه شده است که گزینه منحصربفرد و مناسبی برای انواع محصولات و هر برند و کسب و کاری می باشد، این نوع قوطی به دلیل ساختار متفاوت و زیبایی که دارد به عنوان یک بسته بندی همیشگی برای محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.

در ادامه قوطی مقوایی ویترین دار لوکس باکس را معرفی می نماییم :

قوطی مقوایی استوانه‌ای لوکس باکس LB0110

  قوطی مقوایی استوانه ای

آنچه که این قوطی مقوایی لوکس باکس را منحصربفرد نموده است، ساختار ویترین دار آن می باشد که محصولات به خوبی قابل مشاهده هستند و مشتریان قبل از خرید از برند ها میتوانند با اطمینان محصولات را در بسته بندی مناسبی خریداری نمایند که به رشد و پیشرفت کسب و کار ها کمک نموده و منجربه افزایش فروش محصولات نیز میشد.

محتویات و محصولاتی مانند آجیل و خشکبار، میوه خشک، دمنوش ها و.. که نیاز به دیده شدن دارند داخل قوطی مقوایی ویترین دار بسته بندی میشوند.

 

شما عزیزان میتواند برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله : مقایسه و بررسی کاربرد قوطی مقوایی لوکس باکس با سایر بسته بندی ها مراجعه کنید.

قوطی مقوایی لوکس باکس

خدمات لوکس باکس در خصوص ساخت قوطی مقوایی  :

 

خدمات لوکس باکس در خصوص ساخت قوطی مقوایی در اولین مرحله شامل ارائه مشاوره رایگان در خصوص دریافت از اطلاعات مربوط محصولات و نیاز مشتریان و مشاغل می باشد که در این مرحله تعیین شده که بسته بندی مورد نیاز در چه اندازه و ظاهری آماده سازی شود، در واقع هر قوطی مقوایی تولید شده توسط لوکس باکس مطابق با محصولات به شکلی اصولی تولید می گردد.

چاپ لوگو، توضیحات و طرح ها در روش های مختلف بر روی قوطی مقوایی از دیگر خدمات لوکس باکس می باشد که معمولا این نوع خدمات پس از سفارش سازی قوطی مقوایی جهت اختصاصای نمودن آن انجام میشود.

قوطی های مقوایی در مدل ها و ابعاد مختلف برای هر برند به صورت اختصاصی نیز ساخته میشوند که قبل از تولید انبوه نیز نمونه ای از قوطی طراحی شده ساخته و بعد از تایید توسط برند ها و مشاغل به تولید انبوه می رسد.

برای اطلاع از مفاهیمی مانند سفارش سازی قوطی مقوایی شما عزیزان میتوانید به مقاله : سفارش سازی قوطی های مقوایی لوکس باکس برای انواع بسته بندی مراجعه نمایید.

جهت دریافت راهنمایی در خصوص خرید و سفارش قوطی مقوایی دلخواه و مورد نیاز خود، شما عزیزان میتوانید با تیم پشتیبانی 24 ساعته لوکس باکس تماس حاصل نموده و در ارتباط باشید.