😇جعبه های چوبی نجاری لوکس باکس

                                                   

امروزه ، نیاز بشر به وسایلی چوبی اعم از باکس های چوبی فانتزی و زیبای چوبی ، نجاری را به یکی از اولین فعالیت های شغلی بشر تبدیل کرده است. هنر نجاری از مصری ها و بعدها از چین به یونان، بابل، ایران و سایر تمدن ها رسیده است و کار کردن روی چوب مانند طراحی محیط ‌های داخلی، مونتاژ و نصب، برشکاری، ساخت وسایل چوبی و... همگی بخش‌ هایی از این هنر و حرفه هستند . معمولا برای تغییر حالت فضای خانه و همچنین تغییر دکوراسیون، از وسایل چوبی استفاده می کنیم و ترکیب اکثر خانه های ایرانی از چوب درست شده است که باکس های چوبی گزینه بسیار مناسبی برای این کار هستند. بعضی اوقات بسیاری از ما، به دلیل علاقه به چوب به نمونه کارهای نجاری  چوبی مانند وسایل چوبی و جعبه های چوبی نجاری روی می آوریم . اگر نیاز به یک تغییر اساسی در حال و هوای خانه یا محل کارتان دارید، ما به شما عزیزان باکس های چوبی لوکس باکس  ، را پیشنهاد می کنیم که ضمن زیبایی ، ظرافت و جذابیتی که دارند ، نظم دهنده های خوبی نیز هستند و بهترین گزینه ‌برای تغییر و ایجاد یک دکوراسیون شیک و متفاوت هستند .

😇در ادامه با ما باشید تا شما را بیشتر با حرفه نجاری و انواع جعبه های چوبی نجاری شده و هنر دست لوکس باکس ، آشنا نماییم .

  1. تاریخچه و تعریف  نجاری

  2. ساخت و تولید با چوب

  3. کار با چوب در دنیای امروز

  4. مهمترین وظایف یک نجار

  5. ویژگی ‌های یک نجار خوب و ماهر

  6. انواع خدمات نجاری

  7. ابزار نجاری چیست ؟

  8. مشکل پیش روی شغل نجاری

  9. تحولات بزرگ در نجاری

کاربرد نجاری در ساخت باکس های چوبی لوکس باکس

                                                   

 🧐تاریخچه و تعریف  نجاری

جالب است که بدانید یکی از مهم‌ ترین انگیزه‌ها برای کشف قاره آمریکا، دسترسی به منابع جدید چوبی برای استفاده در ساخت کشتی و ساختمان در اروپا بوده است ، اما این ابتدای داستان نجاری نبوده است . نجاری یکی از سنتی‌ ترین و در عین حال قدیمی ‌ترین مشاغل در جامعه است که قدمت طولانی دارد. نجاری ، هنر برش و کار کردن روی چوب و اتصال تخته ها و الوار چوبی به منظور تولید یک سازه چوبی است و از قدیمی ترین حرفه هایی است که امروزه نیز به عنوان یک شغل کاربرد دارد.  ریشه واژه لاتین نجاری (Carpentry) به فرانسه قدیم بر می گردد و از واژه (Charpentier) به معنای کالسکه ساز مشتق شده است.

  🧐ساخت و تولید با چوب

ساخت یک قطعه ی چوبی مانند ساخت انواع جعبه چوبی با توجه به گرفتن اندازه ی دقیق و نقشه خوانی صحیح شروع می شود، تا بهترین محصول ارائه گردد. اگرچه ماشین آلات نو ظهوری برای این محاسبه عددی به وجود آمده اند. با این وجود کار دستی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک نجار حرفه ای همیشه به وسیله ی ابزار موجود خود برش قطعات خود را تخمین می زند و برای این کار از ابزارهایی مثل خط کش و گونیا و پرگار استفاده می کند ، سپس این قطعات را توسط اره یا دستگاه برش ،برش می دهد و آن را برای مونتاژ توسط رنده یا دستگاه سوراخکاری آماده می کند. پس از تمام این مراحل، نوبت به نصب لولاهای لازم است و مونتاژ آغاز می گردد. سپس هر قطعه ی آماده شده نیاز به فعالیت های نهایی دارد از جمله این موارد،  عملیاتی همچون ؛ آب کاری و رنگ زدن قطعه هاست. این امکان برای نجاران و درودگران وجود دارد که در محل مورد درخواست برای ساخت سازه ی مورد نظر حضور یابند و نصب را در محل انجام دهند. یک نجار خود اشتغال، معمولا در یک فضای کوچک مثل مغازه فعالیت دارد و محصولات خود را به صورت مستقیم و بدون واسطه به مشتریان خود ارائه می دهد. قطعا اکنون متوجه شدید که شغل نجاری چه فایده هایی برای جامعه دارد.

🧐 کار با چوب در دنیای امروز

با پیشرفت تکنولوژی و نیاز صنعت، امروزه کار با چوب دچار تحولات زیادی شده است. برای مثال، توسعه‌ ی ماشین‌ های کنترل شده به وسلیه‌ ی کامپیوتر (که به اختصار آنها را ماشین CNC می ‌نامیم)، سبب افزایش در سرعت و حجم تولید، کاهش ضایعات و امکان تولید محصولات پیچیده ‌تر شده است. ماشین‌های CNC می‌توانند به راحتی محصولاتی با جزئیات بسیار پیچیده را از یک حجم مسطح چوبی تولید کنند. همچنین انواع دیگر ابزار برقی و اتوماتیک موجب افزایش سرعت و کاهش نیاز به قدرت بدنی شده‌اند.

با وجود تمام پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه‌ی تکنولوژی، هنوز هم حرفه‌ی کار با چوب طرفداران مخصوص به خود را دارد، چرا که تقاضا برای محصولات و آثار هنری چوبی دست ‌ساز همواره وجود خواهد داشت. قابل ذکر است که به دلیل زمان ‌بر بودن و هزینه‌ی بالاتر ساخت محصولات دست‌ساز، قیمت تمام شده‌ی این قبیل محصولات از نمونه‌های صنعتی بسیار بالاتر می‌باشد.

🧐 مهم‌ ترین وظایف یک نجار

•          طراحی دقیق هر نوع وسیله ‌ی چوبی

•          انتخاب چوب مناسب برای وسیله ‌هایی با طرح‌ های مختلف

•          برش دادن و شکل دادن چوب برای ساخت انواع وسایل مثل تابلوها، پنجره و جعبه های چوبی و ...

•          ساختن و سر هم کردن قطعات چوبی

•          نصب وسایل چوبی ساخته شده

•          ساختن ساختارهای چوبی متناسب با دکوراسیون داخلی منازل

                                                  

🧐 ویژگی ‌های یک نجار خوب و ماهر

  1. تخصص و دانش لازم
  2. ذوق و خلاقیت
  3. وقت شناس باشد :  یعنی بتواند در زمان تعیین شده پروژه‌‌ اش رو تحویل بدهد.
  4. بتواند برای ساخت هر وسیله چوبی از جمله باکس های چوبی ، چوب مناسب را انتخاب کند.

🧐 انواع خدمات نجاری

خدمات نجاری به دو دسته‌ ی تعمیرات وسایل چوبی و ساخت و نصب وسایل چوبی ، مانند باکس های چوبی  تقسیم ‌بندی می‌شود. از جمله این خدمات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

کمد دیواری

مبلمان

دکوری و فانتزی

پارتیشن و دیوارکوب

قفسه و باکس چوبی

کابینت

تخت خواب

...

🧐 ابزار نجاری چیست ؟

نجاری نیز مانند هر صنعت دیگری ابزارهای خاص خود را می طلبد، این ابزار را می توان در گروه ابزار دستی و ابزار برقی و ابزار برشی دسته بندی نمود. اره، متر، تراز، چکش، اسکنه، رنده ابتدایی ترین ابزار دستی نجاری هستند.

🧐 مشکل پیش روی شغل نجاری

نجارها به عنوان فعالان یکی از مشاغل صنعتی دقیق به دلیل ماهیت ویژه و حساس شغل نجاری با مسائل مختلفی روبه رو هستند که برخی از این چالش‌ ها به شرح زیر هستند:

تحمل سر و صدای زیاد محیط به واسطه کار با اره و سایر ابزارهای برقی تخصصی

تحرک ‌های زیاد و توان جسمی بالا

مخاطرات کار با اره و انواع دستگاه‌ های مختلف نجاری

🧐 تحولات بزرگ در نجاری

با گذر زمان نه تنها این صنعت قدیمی نشده است بلکه در زندگی امروزه گسترده تر و پیشرفته تر شده است تا جایی که دقت کنید بیشتر وسایل منزل چوبی و ساخت صنعت نجاری می باشد. در قرن شانزدهم، کارخانه های چوب بری در اروپا ایجاد شدند که به تاسیس صنعت الوار منجر شد. بخشی از انگیزه لازم برای کشف قاره آمریکا، دسترسی به منابع جدید چوبی و استخراج چوب برای استفاده در ساخت کشتی و ساختمان در اروپا بود. قرن هجدهم، مصادف با انقلاب صنعتی بود که ساخت موتورهای بخار و میخ را به ارمغان آورد. با اختراع میخ، نجاران دیگر مجبور به تحمل مشقت فراوان برای ساخت میخ های دست ساز نبودند. بعد از اختراع اره برقی، سبک خانه سازی قدیمی تغییر یافت و فریم ها و قاب های قدیمی منسوخ شدند و کاربرد دیوارهای یک پارچه (Ballon framing) رایج شد. تبدیل گرده بینه های چوبی به الوار ، نقطه عطفی بود که باعث گردید نجاری برای همیشه تغییر کند. پیشرفت مهندسی برق در قرن نوزدهم، منجر به توسعه ابزارهای دستی، میخ های سیمی و ماشین های تولید پیچ شد. در قرن بیستم، استفاده از سیمان پرتلند و پایه های بتونی، استفاده از الوار سنگین چوبی را به عنوان تیرپایه برای نجاران فراهم کرد. همچنین، دیوارهای خشک جایگزین اندود آهک روی توفال های چوبی شدند. در قرن بیستم، تخته چندلا، چوب مهندسی شده و تیمار شیمیایی چوب نیز مرسوم شد. امروزه با گسترش ماشین آلات صنایع چوب، انجام کارهای نجاری با ابزارآلات دستی کم شده است.

                                                  

🧐 کاربرد نجاری درطراحی و ساخت باکس های چوبی لوکس باکس  

لوکس باکس تولید کننده و عرضه کننده انواع جعبه های چوبی متناسب با بودجه شما ، پیشنهاد بسیار خوبی برای استفاده در دکوراسیون های مدرن منزل و محیط کار است و از این جعبه های  چوبی نجاری ، نفیس و لوکس می توان برای طراحی و دیزاین نیز استفاده کرد. به همین دلیل لوکس باکس اخیرا به یکی از تخصصی ترین تولید کننده های محبوب در طراحی و ساخت انواع جعبه های چوبی در انواع مختلف جعبه پذیرایی ، جعبه چای کیسه ای دمنوش ، جعبه آجیل و خشکبار ، جعبه کادو وهدیه و جعبه جواهرات و سینی های سرو پذیرایی و ...  تبدیل شده است. لوکس باکس ، با توجه به استقبال بسیاری از افراد از این باکس های چوبی فانتزی و زیبا ، همراه با نوآوری و خلاقیت تیم هنرمند وبا تجربه خود ، انواع جعبه های چوبی لیزری و نجاری ، که حاصل هنر دست هستند را طراحی و تولید کرده است . برخی از جعبه های چوبی لوکس باکس  با داشتن جنسی از چوب طبیعی  ، به عنوان یک متریال کاملا طبیعی و مقاوم و جلوه ای از طبیعت و  هنر دست نجار به عنوان یک کار نجاری ،  مقاوم در برابر ضربه و رطوبت و با داشتن طیفی از رنگ قهوه ای دارای یک ترکیب ذهنی آرام بوده و به علت زیبایی هنری ذاتی ، محیط منزل و یا کار شما را گرم و دلنشین تر می کند . باکس های چوبی نجاری مسلما با صرف وقت و هزینه بیشتر در فرآیند طراحی و تولید آن ها ، با داشتن ارزش هنری و پرداخت هایی که نجار با ذوق و هنر خود بر روی جعبه انجام می دهد ، ارزش بیشتری داشته و می توان از آن ها به عنوان یک هدیه ارزشمند برای عزیزان استفاده نمود. نظیر نمونه جعبه های چوبی نجاری زیر : 

👈جعبه آجیل خشکبار پذیرایی چوبی لوکس باکس کد LB131

 

👈جعبه دمنوش پذیرایی چای کیسه ای تی بگ چوبی لوکس باکس کد LB106-N مدل کشو دار

 

                                                  

👈جعبه جواهرات طلا ساعت هدیه چوبی لوکس باکس کد LB302-W

 

👈سینی پذیرایی چوبی لوکس باکس کد LB511

 

👈جعبه کادو هدیه چوبی لوکس باکس کد LB137

🧐 مزایای جعبه های چوبی لوکس باکس 

  • داشتن کیفیت و مرغوبیت هم در طراحی ظاهری و هم در طراحی داخلی
  • دارا بودن قیمت مناسب
  • دارای تنوع در طرح و رنگ
  • دارای ابعاد و سایز های متفاوت با کارایی مختلف
  • مناسب جهت استفاده در محیط منزل ، محیط های اداری ، هتل ها و هدایای تبلیغاتی و ...
  • ماندگار و منحصر به فرد و متناسب با هر نوع سلیقه ای

                                                  

yesسخن پایانی 

فروشگاه آنلاین و اینترنتی لوکس باکس بنا به رسالت تعریف شده در رزومه شرکت و با کسب تجارب گرانبها طی سالیان اخیر در عرصه  تولید انواع باکس های چوبی منحصر به فرد و با کیفیت ،  می تواند با اطمینان خاطر اعلام نماید جزو معدود  تولیدکننده گان  کاملا حرفه ای در ساخت انواع جعبه های چوبی در کشور است . شما عزیزان می توانید برای ثبت سفارش خود به صورت تک و عمده به وب سایت فروشگاه آنلاین لوکس باکس مراجعه نمایید و جعبه مورد نظر را خرید و ثبت سفارش نمایید.